jueves, 4 de marzo de 2010

Sebastián Gómez, tresorer i vocal d’urbanisme l’Associació de Veïns d’Horta

"El túnel per Canyelles seria de menys de sis quilòmetres"

Fa tan sols 15 dies que Sebastián Gómez ocupa el càrrec de vocal d’urbanisme de l’Associació de Veïns d’Horta. Repasso amb ell algunes obres del barri, com les del Parc de la Unitat, l’Avinguda de l’Estatut, el túnel d’Horta o la plaça Eivissa.

Segons l’Ajuntament, a mitjans de març haurien d’estar enllestides les obres del Parc de la Unitat, ¿l’espai quedarà com esperàveu?
No sé dir-te molt, perquè el tema el va portar l’anterior vocal, però penso que no està quedant malament. Han seguit de més a prop aquestes obres la Llar d’Infants Valldaura i l’Escola Mare Nostrum, i els pares d’aquests centres. Ha quedat força com volíem, tot i que ens hauria agradat més verd però es veu que a causa del garatge de sota no ha pogut ser. Es vigilarà que els cotxes respectin el límit del parc i que no el facin malbé.

Quant a espai verd, no és aquest parc un retrocés respecte l’anterior?
S’ha perdut verd. Quan es va fer el pàrking no es va preveure el parc de sobre, el sostre del garatge no és adequat per sostenir-lo.

Però a l’inici de les obres sí que hi figurava a uns cartells informatius que es faria el parc al damunt.
Sí, això sí, però no com a espai verd.


Pel que fa a la remodelació de l’Avinguda de l’Estatut, els veïns de La Clota volen allunyar les calçades del seu barri ampliant les voreres de 6 a 10 metres ¿Compartiu la proposta?

No massa. Si dels tres carrils previstos, un es pot convertir en vorera o aparcament, doncs bé. Però pensem de tota manera que no va gaire passar de 6 a 10 metres, el soroll serà el mateix. I una vorera de 6 metres és una senyora vorera. Per evitar el soroll vam demanar arbrat espès.

I una solució no passaria per soterrar les calçades?
Soterrar-les és complex. Si es converteixen en carrers normals, ja s’evita que quedin en via ràpida. En el tram en què hi ha ara dos semàfors -l’un dalt de tot i l’altre a baix- n’hi haurà cinc. En canvi, si es fan túnels convertim les calçades en vies ràpides.

Coneixeu l’estudi sobre la viabilitat de connectar el carrer Eduard Toda amb Torrent Can Mariner?
Sabem que existeix l’estudi però no hi ha res més. La idea és treure circulació del carrer Horta i Campoamor, suposo que autobusos.

Els veïns d’aquella zona saben que hi ha l’estudi?
Es poden haver assabentat com tu. Als veïns d’allà no els farà gràcia si es trasllada cap allà circulació.

Hi tenen una placeta.
Sí, i a més, sembla que funciona. Abans era conflictiva: hi havia cagallons de gossos i xeringues, ara és una altra cosa.


No fa gaire la Generalitat va anunciar la licitació d’un estudi per analitzar les obres del futur túnel d’Horta. Quina és la posició de l’Associació de Veïns d’Horta respecte del túnel?

Vèiem molt malament la primera proposta que es va fer, la del túnel de cotxes que desembocava a les rondes, a l’Avinguda de l’Estatut i al túnel de la Rovira. Allò era destrossar Collserola i el barri. El túnel ferroviari no el veiem tan malament encara que hi ha opcions més barates i senzilles.

Com quines?
Explotar els límits ja existents: zones d’entrada del vallès, per exemple. O si fessin el túnel per Canyelles seria de menys de sis quilòmetres.

No teniu por que un cop enllestit el túnel es faci també per a vehicles?
Sí, i fins i tot dins del PSC hi ha qui ha comentat que un cop fet el túnel ja veurem quin us li donem. I òbviament, CiU és del tot a favor.

Fa quatre o cinc anys es va aprovar la remodelació de la Plaça Eivissa, sabeu quan es farà?
No, però sí que es va demanar que quan s’encetés es fes un estudi a fons, ja que la plaça s’ha remodelat vàries vegades i no hi hagut manera de fer-la bé. D’altra banda, abans que la plaça hi havia altres prioritats, com el carrer de la Plana i el de Pere Pau. Quan es va aprovar la remodelació de la plaça Eivissa es va comentar la possibilitat d’enderrocar algun edifici, suposo que per això també s’ajorna i perquè serà més costós el projecte.

Hi ha el projecte de fer zona verda la part de dalt del Passeig Valldaura.
De fet, els dos costats de la ronda. Les vivendes de la Font del Gos i la zona del cementiri i la part d’abaix es preveu modificar-les. Hi ha una planificació general per a modificar tot allò però per zones concretes encara no. Els veïns de la Font del Gos marxaran a l’altra banda del cementiri. Però tot això està una mica aturat i és a llarg termini.

No hay comentarios: